Repertuar kina Mikro23-29.12. 2016

MIKRO – KINO STUDYJNE

23 grudnia (piątek)

16:30             SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

18:30             TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

20:30             SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

24 grudnia (sobota)

Kino nieczynne

25 grudnia (niedziela)

Kino nieczynne

26 grudnia (poniedziałek)

16:00             EXHIBITION - WIELKA SZTUKA NA EKRANIE

                    REMBRANDT z The National Gallery w Londynie i Rijksmuseum w Amsterdamie

18:00             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

20:00             SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

27 grudnia (wtorek)

14:45              SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

16:45             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

18:30             SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

20:30             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

28 grudnia (środa)

14:45              SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

16:45             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

18:30             SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

20:30             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

29 grudnia (czwartek)

14:45              SZCZEŚCIE ŚWIATA, reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

16:45             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

18:30             SZCZEŚCIE ŚWIATA, rż. Michał Rosa, Polska 2016, 103'

20:30             UKRYTE PIEKNO| COLLATERAL BEAUTY, rez. David Frankel, USA 2016, 97'

MIKROFFALA – KINO STUDYJNE

23 grudnia (piątek)

16:30              TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

18:30             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

 reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

20:15             KOMUNA| KOLLEKTIVET, rez. Thomas Vinterberg, Dania, Holandia, Szwecja 2016, 110’

24 grudnia (sobota)

Kino nieczynne

25 grudnia (niedziela)

Kino nieczynne

26 grudnia (poniedziałek)

16:30             TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

18:30             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

20:15             KOMUNA| KOLLEKTIVET, rez. Thomas Vinterberg, Dania, Holandia, Szwecja 2016, 110’

27 grudnia (wtorek)

15:00              TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

17:00             KOMUNA| KOLLEKTIVET, rez. Thomas Vinterberg, Dania, Holandia, Szwecja 2016, 110’

28 grudnia (środa)

15:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

16:30             TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

18:30             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

20:15             KOMUNA| KOLLEKTIVET, rez. Thomas Vinterberg, Dania, Holandia, Szwecja 2016, 110’

29 grudnia (czwartek)

15:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

16:30             TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

18:30             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

20:15             KOMUNA| KOLLEKTIVET, rez. Thomas Vinterberg, Dania, Holandia, Szwecja 2016, 110’

SALA MIKRO - BRONOWICE

Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, Kraków, I poziom

23 grudnia (piątek)

10:00              SEANS Z NIEMOWLAKIEM

TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

12:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

13:30              BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. STELLA NOSTRA, Szwecja, 2015, 80’

15:00             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

 reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

16:45             LAMENT, reż. Hong-jin Na, Korea Południowa, 2016, 156'

19:30              GIMME DANGER, reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 108'

24 grudnia (sobota)

KINO NIECZYNNE

25 grudnia (niedziela)

KINO NIECZYNNE

26 grudnia (poniedziałek)

KINO NIECZYNNE

27 grudnia (wtorek)

10:00              SEANS Z NIEMOWLAKIEM

TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

12:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

13:30              BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. STELLA NOSTRA, Szwecja, 2015, 80’

15:00             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

 reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

16:45             LAMENT, reż. Hong-jin Na, Korea Południowa, 2016, 156'

19:30             GIMME DANGER, reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 108'

28 grudnia (środa)

10:00              SEANS Z NIEMOWLAKIEM

TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

12:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

13:30              BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. STELLA NOSTRA, Szwecja, 2015, 80’

 15:00            WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

 reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

16:45             LAMENT, reż. Hong-jin Na, Korea Południowa, 2016, 156'

19:30             GIMME DANGER, reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 108'

29 grudnia (czwartek)

10:00              SEANS Z NIEMOWLAKIEM

TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja, Belgia, Czechy 2016, 108’

12:00             NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

rez. Paweł Łoziński, Polska 2016, 80’

13:30              BIURO DETEKTYWISTYCZNE LASSEGO I MAI. STELLA NOSTRA, Szwecja, 2015, 80’

15:00             WITAJCIE W NORWEGII!| Welcome to Norway!,

 reż. Rune Denstad Langlo, Norewgia, 2016, 90’

16:45             LAMENT, reż. Hong-jin Na, Korea Południowa, 2016, 156'

19:30             GIMME DANGER, reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 108'

Domeny internetowe

W to, że w internecie można zarabiać już nikt nie wątpi. I choć mamy świadomość tego, że jest to możliwe, to jednak nadal niewielu wie, jak odbywa się to w praktyce.

Stronę internetową tworzy się zwykle po to, by promować swój produkt, usługę czy firmę. Dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów jest podstawą tworzenia reklam. Taka strona internetowa jest właśnie reklamą. Jej nieocenioną zaletą jest to, że koszty takiej reklamy są stosunkowo niskie, a ilość osób, do których ona dociera – wysoka. Zarobek na takiej stronie jest więc pośredni. Wszak nie strona sama w sobie przynosi nam zysk, ale usługa, produkt, czy firma, którą ta strona promuje.

Innym sposobem zarabiania na stronach internetowych są umowy partnerskie. W taki sposób zarabiają prowadzący popularne blogi czy strony internetowe branżowe, hobbystyczne, tematyczne. Jak zacząć zarabiać? Droga do rozpoczęcia współpracy partnerskiej nie jest prosta. Nie wystarczy założyć stronę i czekać na jej rozwój. To stała praca, wymagająca dużego wkładu czasu i zaangażowania. Zanim bowiem nasz partner zainteresuje się stroną, musi ona zdobyć dużą liczbę odwiedzających, a zatem potencjalnych klientów. Stworzenie takiej strony, która wzbudza zainteresowanie wymaga pomysłu, jednak profity z tej pracy mogą dawać satysfakcję, szczególnie, gdy łączy ona zarabianie z hobby. Najpopularniejsze blogerki modowe zarabiają właśnie na takich umowach partnerskich. Testują produkty, polecają je.

 Jednak nie tylko w ten sposób można zarabiać. Na najbardziej popularnych stronach internetowych, firmy chcą umieszczać reklamy swoich produktów. Taka reklama jest często skuteczniejsza niż billboard umieszczony na ruchliwej ulicy. A wszystko ze względu na ilość odwiedzających stronę osób, która niejednokrotnie przewyższa ilość przejeżdżających ulicą w wielkim mieście. Dodatkowo tu ilość idzie w parze z jakością, o ile w kontekście grup docelowych można mówić o jakości. Najłatwiej wyjaśnić tą zależność na przykładzie. Jeśli reklamujemy pieluszki poprzez umieszczeniu billboardu na ruchliwej ulicy, to tylko część z osób widzących tą reklamę będzie w naszej grupie docelowej – rodziców niemowląt. Jeśli jednak umieścimy taką samą reklamę na stronie internetowej o tematyce zajmującej się pielęgnacją i opieką nad dziećmi, wiemy, że prawie wszyscy odwiedzający tą stronę należą do grupy docelowej i są naszymi potencjalnymi klientami. Z tego powodu na stornach miłośników do nurkowania, reklamują się producenci takiego sprzętu, a strony instruktażowe dla miłośniczek krawiectwa okraszone są reklamami sklepów z tkaninami.

Rozliczać się za taką reklamę można  różnie: płacąc za przekierowanie, za kliknięcie, czy za sprzedaż.

Niezwykle ważne w zarabianiu na własnych stronach jest ich odpowiednie pozycjonowanie, a więc sprawienie, by w wyszukiwarkach były wysoko notowane, po wpisaniu frazy tematycznej.

Są czynniki, które wpływają jednak na to, jak notowana w wyszukiwarkach jest nasza strona. Najważniejsze z nich to treść strony i jej popularność. By strona była wysoko notowana musi zawierać dużą ilość różnorodnych treści. Ważne są też słowa kluczowe, które występują w tekstach zawartych na stronie. Niezwykle ważna jest też aktywność na stronie. Wyszukiwarka „lubi” te strony, na których często wstawiane są teksty. Ważne jest także to, czy teksty są unikatowe, a więc niekopiowane z innych źródeł. To daje wyższą pozycję. Nie bez znaczenia jest też szybkość ładowania się strony.

Popularność strony określona jest nie tylko przez liczbę odwiedzających, ale też linki do naszej strony umieszczone na innych stronach. Jakość tych stron także ma wpływ na pozycję naszej strony. Oczywiście obecność w mediach społecznościowych jest koniecznością także w tym względzie.

Jak zatem widać pozycja naszej strony zależy od wielu czynników i aby była wysoka wymaga włożenia w nią odpowiedniej ilości pracy i ciągłej aktywności. By zarabiać na stronie trzeba nieustannie utrzymywać ją na wysokim poziomie w wyszukiwarkach.

Jak zatem widać, zarabianie na stronach internetowych nie dzieje się samo i wymaga dużej ilości pracy. Jak się nam znudzi taka praca, nie warto jednak zwyczajnie zaprzestawać prowadzenia strony. Wysoko wypozycjonowana strona jest łakomym kąskiem. Można ją sprzedać, a zyski z takich transakcji mogą Was zaskoczyć, szczególnie wtedy, gdy domena strony jest „chwytliwa”. Najdroższe domeny na świecie sprzedaje się za miliony dolarów.

Nawet w Polsce najwyższa wartość sprzedaży jednej domeny przekroczyła milion złotych. Jest więc o co walczyć. Unikalne domeny możemy możemy kupić na www.kantyna.pl 

E-książka coraz popularniejszym upominkiem pod choinkę

Książka to jeden z najczęściej podarowywanych prezentów świątecznych. Coraz częściej jednak nie jest to tradycyjna książka papierowa, a jej elektroniczny odpowiednik, czyli ebook lub audiobook.

Polski rynek ebooków rozwija się bardzo dynamicznie i nie tylko ze względu na coraz większą popularność urządzeń do odczytu, ale przede wszystkim dostępność książek w wersji elektronicznej. Do niedawna nowości na rynku ebooków pojawiały się z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do książek tradycyjnych, obecnie większość ebooków jest wprowadzana do oferty wraz z premierą książki papierowej. Wybierając książkę elektroniczną na prezent, mamy więc dużą szansę na  podarowanie bliskiej osobie tytułu z listy tegorocznych bestsellerów.

W dobie nowoczesnych technologii i wysokiej mobilności, ebooki oraz audiobooki są wygodnymi i praktycznymi prezentami, które bliskiej osobie mogą uprzyjemnić czas zarówno w codziennej podróży do pracy, szkoły, jak i podczas wakacji czy w domu. Nie zajmują one miejsca na półce ani w walizce. Dodatkowo e-czytając możemy dowolnie zmieniać wielkość czcionki, co jest szczególnie przydatne dla osób o słabszym wzroku.

Jak wynika z danych Virtualo, sprzedaż ebooków i audiobooków w przyjaznej opcji prezentowej, z roku na rok dynamicznie rośnie. Z rozwiązaniem „podaruj e-książkę na prezent” ruszyliśmy w księgarni Virtualo.pl pod koniec 2014 r. Wzrost sprzedaży plików na prezent w ciągu roku wyniósł 125%  – komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo.

Najchętniej kupowane są eksiążki z kategorii kryminał i sensacja (19,5%), literatura piękna (17 %), fantastyka (9,8%), literatura faktu (5,8%) oraz romans i erotyki (5,5%). Jak pokazują wyniki Virtualo w ostatnich miesiącach największymi bestsellerami były takie tytuły jak: Lampiony Katarzyny Bondy, Małe życie Hanya Yanagihara, Ludowa historia Stanów Zjednoczonych. Od 1492 do dziś Howarda Zinna, Droga królów Brandona Sandersona, Behawiorysta Remigiusza Mroza, Królowa Elżbiety Cherezińskiej, czy Dziewczyna z pociągu Pauli Hawkins.

W naszym życiu coraz większą rolę odgrywa mobilność i eksiążki odpowiadają na tę potrzebę. Ponad 87% respondentów badania Virtualo podaje, że czyta ebooki na czytnikach, 8% na tablecie, 3% na smartfonie i tylko 2% na ekranie laptopa lub monitorze komputera. Urządzenia umożliwiające odczytanie książki elektronicznej są lekkie. Pod ręką można więc mieć jednocześnie kilkaset tytułów bez konieczności dźwigania ciężkich książek.

Prezenty w formie ebooków i audiobooków są aktualnie w coraz lepszych cenach. Średnia cena pojedynczego ebooka w najpopularniejszych kategoriach wynosi 19,80 zł, więc jest o 20-30 % niższa od książki drukowanej. Do tego niejednokrotnie organizowane są promocje umożliwiające zakup wybranych tytułów nawet 50% taniej, czy wręcz w cenie 9,90 zł. Atrakcyjne ceny, duża dostępność tytułów, brak kosztów wysyłki i długiego oczekiwania na przesyłkę – to ogromne zalety książek elektronicznych, które coraz częściej przemawiają za kupnem literatury właśnie w takiej formie.

Rozwój nowych technologii, wygoda czytania oraz słuchania na urządzeniach mobilnych, a przede wszystkim coraz większa i bardziej atrakcyjna oferta dla eczytelników i słuchaczy powoduje, że ebooki i audiobooki rosną w siłę, a książka elektroniczna staje się pożądanym prezentem świątecznym.

Posiłki w walce z chorobą

Prowokacyjne hasło, spadochrony z paczkami i butelkami przywodzącymi na myśl zrzut pomocy humanitarnej stały się motywem przewodnim najnowszej grafiki Andrzeja Pągowskiego. Znany ilustrator po raz kolejny zaangażował się w temat ważny społecznie i stworzył grafikę mającą upowszechniać ciągle zbyt małą wiedzę na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobie nowotworowej. Rysunek zaprojektowany przez artystę znalazł się na specjalnej koszulce wspierającej kampanię edukacyjną „Żywienie medyczne - Twoje posiłki w walce z chorobą”.

Wszyscy wiemy, jak ważna jest edukacja w zakresie profilaktyki nowotworów. Dużo mówi się także o nowoczesnych terapiach onkologicznych. Czasami jednak zapominamy o kwestiach podstawowych, jak np. odżywianie. Większość z nas nie zastanawia się nad tym na co dzień, więc też nie mamy pojęcia, z jakimi problemami w tym zakresie borykają się osoby chore na nowotwory. Nie wiemy też, jaką rolę w procesie leczenia odgrywa odpowiednie żywienie. Widząc, jak ważny, a zarazem mało znany, jest ten temat, chętnie przyłączyłem się do akcji – tak swoje zaangażowanie komentuje Andrzej Pągowski.

O konieczności edukowania na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobie nowotworowej świadczą dane z najnowszych badań – aż 66 proc. zapytanych Polaków przyznało, że nie wie, czym jest żywienie medyczne *1. Warto więc podkreślić, że specjalistyczne diety to odpowiednio zbilansowane dla osób chorych preparaty przeznaczenia medycznego (typu Nutridrink), których zaletą jest skoncentrowanie wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz odpowiedniej ilości energii w małej objętości. Dzięki temu można je stosować jako uzupełnienie codziennego jadłospisu i powinny być wtedy przyjmowane między posiłkami lub jako dodatek do dań. W razie potrzeby, stosowanie niektórych preparatów może w całości zastąpić też normalną dietę albo pojedyncze posiłki.

Koszulka została zaprojektowana w wydaniu damskim i męskim. Ilustracja w fioletowej, szarej i czarnej kolorystce pociągnięta kreską, charakterystyczną dla tego znanego polskiego twórcy, ma skłaniać do przemyśleń. Moim celem było pokazanie tematu w symboliczny i jak zawsze w mojej twórczości nieco prowokacyjny sposób. Plakaty czy grafiki, które tworzę, mają w lekki i czasem przekorny sposób pokazywać ważne tematy.

Także w tym przypadku postanowiłem, poprzez zastosowanie gry słów, zwrócić uwagę na trudny temat, jakim jest walka z rakiem, ale także na specjalistyczne posiłki, czyli niezwykle ważny element wsparcia dla chorego, konieczny, aby pokonać chorobę.

Kampania „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z choroba”, rozpoczęta w marcu 2016, nagłaśnia temat specjalistycznego żywienia w chorobie onkologicznej zwracając uwagę, że żywienie medyczne jest integralną częścią terapii. Organizatorem kampanii jest Nutricia Medyczna.

*1 Badanie zrealizowane przez instytut badawczy SMG/KRC na zlecenie Nutricii Medycznej w dniach 30.03-1.04.2016 r.; próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości i region, n=400; metodologia: ankieta internetowa: CAWI